نوشته شده توسط : نت ویر

لمینت دندان یک روش دندانپزشکی است که با اصلاح نواقصی مانند زرد شدن دندان، خراش یا شکستن، به بهبود ظاهر دندان ها و لمینت ها کمک می کند. لمینت های دندانی بادوام و ماندگار هستند.

 در برخی موارد ممکن است لمینت ها از دندان جدا شوند یا آسیب ببینند. در این شرایط ترمیم و تعویض لمینت ها اهمیت زیادی پیدا می کند. در این مقاله به بررسی اقدامات لازم در زمان افتادن لمینت دندان و زمان مناسب ترمیم آن ها می پردازیم.

ترمیم لمینت دندان چگونه است؟

معمولا لمینت دندان در مواردی که آسیب ببیند یا از دندان جدا شود نیاز به ترمیم و تعویض دارند:

افتادن لمینت دندان

لمینت های دندانی به گونه ای طراحی شده اند که بادوام هستند، اما در برخی موارد ممکن است از جای خود خارج شوند یا بیفتند. اگر لمینت دندان شما افتاد، باید  اقدامات زیر را انجام دهید:

آن را در محفظه ای در بسته قرار دهید:

اگر لمینت از دندان جدا شد، آن را با دقت در جای ایمن نگه دارید. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، آن را به آرامی جابه جا کنید. لمینت جدا شده را با آب بشویید تا آلودگی های احتمالی آن از بین بروند، اما از مالش دادن یا استفاده از هر گونه مواد شوینده خودداری کنید. مواد شوینده باعث آسیب بیشتر می شود.

با دندانپزشک خود تماس بگیرید:

باید برای ترمیم لمینت دندان جدا شده، در اسرع وقت با دکتر لمینت دندان تماس بگیرید، او را در مورد وضعیت خود آگاه و یک قرار ملاقات برای معاینه حرفه ای تعیین کنید. دندانپزشک در جلسه تعیین شده وضعیت لمینت، دندان زیرین را ارزیابی کرده و مراحل مناسب برای ترمیم را تعیین می کند.

از قرار دادن لمینت روی دندان بدون حضور دندانپزشک اجتناب کنید:

از نصب دوباره لمینت دندان بدون مراجعه به دندانپزشک خودداری کنید. لمینت های دندان نیاز به تکنیک های باندینگ دقیق و مواد تخصصی دارند. باید از چسبندگی ایمن و طولانی مدت روکش ها اطمینان حاصل شود.

تلاش برای تعمیر و چسباندن لمینت ها منجر به آسیب بیشتر یا تراز نادرست می شود و به طور بالقوه ظاهر و عملکرد کلی لمینت را به خطر می اندازد.

تا زمان ترمیم لمینت از دندان محافظت کنید؛

محافظت از دندان زیرین که قبلاً توسط لمینت دندان پوشانده شده بود، بسیار مهم است. از جویدن غذاهای سفت یا چسبنده که باعث آسیب بیشتر می شوند، خودداری کنید. استفاده از چسب موقت دندانپزشکی یا موم دندان، که در اکثر داروخانه ها خریداری می شود، به محافظت موقت دندان کمک می کند.

وارد شدن آسیب به روکش یا تغییر رنگ آن

در صورتی که لمینت شکسته، لب پر یا تغییر رنگ داده باشد نیاز به ترمیم و تعویض مجدد دارد. معمولا در موارد زیر ترمیم و جایگزین روکش دندان جدید الزامی است:

  • لمینت لب پر شده یا ترک خورده
  • تغییر رنگ یا لک شدن
  • قرارگیری نامناسب
  • حاشیه های قابل مشاهده یا لثه های عقب رفته

منبع: smilebright.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: